Životní zbožnost je zásada, kterou nutno pěstovat. Boží moc může pro nás učinit to, co nemohou dosáhnout všechny systémy světa. Dokonalost křesťanského charakteru závisí cele na milosti a síle pocházející jedině od Boha. Bez mocného vlivu milosti na naše srdce, který podpírá naše úsilí a posvěcuje naše snahy, nedocílíme spásu a nepomůžeme k záchraně jiných duší. Systém a pořádek jsou podstatně důležité, nikdo by se však neměl domnívat, že jedině tím lze vykonat dílo, bez milosti a moci Boží působící na mysl a srdce. Bez Boží inspirující moci a odvahy k práci by srdce i tělo ochablo v kolotoči obřadů.
Sobotní škola v Battle Creeku byla jediným velikým předmětem zájmu bratra E. Zaujala mysl mladých, zatímco jiné náboženské povinnosti byly zanedbány. Častokrát po ukončení sobotní školy, vedoucí, několik učitelů a také někteří žáci chtěli si doma odpočinout. 3T 189 Mysleli, že si svoji sobotní povinnost splnili a že žádnou jinou nemají. Když zvonek oznamoval začátek kázání a lidé šli do modlitebny, mohli potkat velkou část žáků odcházet domů. Shromáždění mohlo být sebedůležitější, nic nemohlo probudit radostný zájem u velké části členů sobotní školy pro kazatelův výklad důležitých biblických poselství. Většina dětí se nezúčastnila kázání, a ty, které zůstaly, neměly žádný užitek z promluveného slova, neboť cítily, že je to pro ně nudné a únavné.
V našich sobotních školách by měla být kázeň a pořádek. Děti, které navštěvují tyto školy, měly by si cenit předností, které mají, a mělo by se od nich požadovat zachovávání pořádku. Rodiče by měli ještě více dbát o to, aby jejich děti měly své biblické úkoly, a více než dbají nad přípravou každodenních úkolů. Své biblícké úkoly měly by se děti naučit důkladněji než své úkoly školní. Jestliže rodiče a jejich děti nevidí žádnou nutnost řádné přípravy úkolů, pak děti mohou raději zůstat doma, neboť sobotní škola jim nebude k požehnání. Rodiče a děti by měli pracovat v souladu s vedoucím sohotní školy a učiteli na důkaz toho, že si cení jejich námahy. Rodiče by měli mít zvláštní zájem o náboženskou výchovu svých dětí, aby důkladněji poznaly Písmo.
Mnoho dětí zdůvodňuje svoji neznalost sobotní školy nedostatkem času; je však málo těch, které by nenašly k přípravě svých úkolů čas. kdyby měly o ně nějaký zájem. Některé děti utrácejí čas bavením a bezcílným putováním, jiné okázalou úpravou svého oděvu, čímž pěstují pýchu a marnivost. Převzácné chvíle takto marnivě promrhány jsou Božím časem, z něhož mu jednou musí vydat počet. Hodiny strávené neužitečným šlechtěním nebo zabité v zábavách povídání, přijdou s každým skutkem na soud.
Copyright © 2010-2016 - Tisk - Kontakt